Over mij

Mijn foto
Op het moment redelijk "haak" verslaafd! Ik hou van vrolijke kleuren, zeker voor de kinderknuffels. En af en toe duik ik in het papier. Heb je een vraag over iets, stel hem gerust en kom daarna terug, ik antwoord altijd op mijn blog zelf. Mijn website franciens muizen bestaat niet meer, en om mijn muizen toch digitaal te bewaren begin ik een muizenblog http://franciens-muizen.blogspot.nl/

2e blog(je)

Neem ook eens een kijkje op:
http://franciens-muizen.blogspot.nl/

dinsdag 5 februari 2013

Mini granny cushion


En weer een kussenhoes erbij.
Wederom in mijn grote tas met resten dikke wol gedoken
en heerlijk die kleine vierkantjes zitten haken.
(mmmmm... verslavend hoor)
 

 
Niet alle wol was even dik, maar het geheel is toch een
leuk fleurig kussen geworden.
 
 
Ik haak tussen de stokjes maar 1 losse,
dit om het wat compact te houden.
Ook in de hoeken haak ik 3 stokjes, 1 losse, 3 stokjes.
En direct aan elkaar gehaakt met de
join-as-you go methode.
Zie hier
 
De achterkant heb ik gewoon zwart gehouden,
ook omdat ik zwarte kussens had.
 
 
Weer een extra rand eraan gehaakt om daar de
knopen aan vast te zetten.
 
 
En weer een gezellig kussen erbij.
 

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kleurige kussen is het geworden zeg!
    En hij past inderdaad prima bij je stoel.

    Ik ben ook bezig met granny's haken en aan elkaar vast haken. Pffff best wel een klus hoor voor de eerste keer...hihihihi
    Maar wel leuk!

    Lieve groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi! Ik ben helemaal in de kussenmood;) dus mijn vraag, wat voor garen gebruikte je? Fijne methode hè dat join as you go? Ik kijk nu even je knopen tip af, want daar zat ik nog mee!
    Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Deze heb ik van wol gemaakt, gewoon uit allerlei resten die ik nog had, vrij dikke wol. Ik vind het wel makkelijk, als je kussen klaar is, gewoon een extra rand haken, zie mijn twee kleuren kussen berichtje, knopen erop en klaar. Ik vond het ook altijd moeilijk, hoe maak je het nu af, maar vind dit ideaal, groeten Francien

      Verwijderen
  3. Francien,
    Geweldig leuk kussen. Goed idee voor als ik mijn restjes eens op ga maken.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wowwwwww mooi zeg ♥

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig mooi kussen!!!!
    Inspirerend, dank je!
    Groet van Karien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk kussen zeg, die knopentip moet ik even onthouden...;-)

    BeantwoordenVerwijderen